دایی منصور

تجربه هایی در مورد سلامتی، دستورهای آشپزی ایرانی و غیره.....

دایی منصور

تجربه هایی در مورد سلامتی، دستورهای آشپزی ایرانی و غیره.....

اطلاعاتی مفید درباره کاسنی

بسم الله الرحمن الرحیم 


مجموعه اطلاعات و تجربیاتی است در مورد خواص کاسنی 

پاکسازی کننده کبد از سموم و برطرف کننده کبد از چربی ، کبد چرب اکثراً علامتی ندارد و در مورد حاد آن بعضی از این علائم بروز میکند از علائم کبد چرب : ( ضعف و خستگی مفرط - زردی پوست - قرمزی کف دست - درد شکم در قسمت بالا سمت راست - چربی خون بالا میباشد ) و آنزیمهای کبدی را پائین میآورد . 

خرد کننده سنگ کلیه . 

درمان کننده سنگ کیسه صفرا . 

معالج هپاتیت A میباشد . 

سه بیماری وجود دارد که از نظر اطباء داروئی ندارند یکی کبد چرب یکی سنگ کلیه و یکی هپاتیت و کاسنی داروی این سه بیماری میباشد .

سوزش معده را برطرف و هضم را بهبود میدهد و یبوست را کاهش داده و ملین و ادرار آور میباشد . 

باعث افزایش میل جنسی و قدرت باروری میشود . 

برطرف کننده جوش های پوستی و چرکی که در جوانان ظاهر میشود و غده های چربی . 

التیام دهنده کهیرهای پوستی و خارش پوست و خشکی پوست چنانچه منشا کبدی داشته باشند و جوان کننده و روشن کننده پوست ( اگر مدتی بطور مداوم مصرف شود حدود دو ماه و بیشتر )

کوچک کننده کیست های اندامهای داخلی بدن . 

کاهش دهنده وزن بدن اگر چه اشتها آور است اما اشتهای کاذب و پرخوری های بی دلیل را کاهش میدهد مصرف کاسنی موجب کاهش هورمون گرلین و منجر به کنترل پرخوری و ایجاد سیری یا پری شکم میشود ( در بعضی از اشخاص ) . 

اینولین موجود در کاسنی باعث کاهش میزان کلسترول مضر LDL  در بدن شده و سطح کلسترول مطلوب را بالا میبرد و با بهبود جریان خون از سکته مغزی و قلبی میکاهد . 

باعث رفع تنگی نفس میباشد و استنشاق کردن با گرد کاسنی زیادی ترشحات ریه و چرکی بودن آنرا کاهش میدهد ( کسانیکه بواسطه مرض کرونا یا علل دیگر ریه شان آسیب دیده با استنشاق کردن گرد کاسنی هر روز ریه شان بهبود پیدا میکند ) . 

خون را رقیق و فشار خون را پائین میآورد .

پلی فنول موجود در کاسنی تاثیرات مثبتی بر پیشگیری از انواع مختلف سرطان از جمله سرطان سینه و سرطان روده را دارد همچنین باعث کاهش رشد تومور های سرطانی میشود .

 بعلت دارا بودن ترکیبات پلی فنولیک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میگردد و ضد استرس و اضطراب میباشد .

استفاده زنان باردار از کاسنی موجب پیش گیری نوزاد از زردی میگردد . 

مقدار مجاز مصرف کاسنی : چهار عدد کپسول پودر کاسنی در هر روز دو عدد ظهر و دو عدد شب بعد از غذا میل شود ، یا ۱/۸ گرم پودر کاسنی( دو عدد قاشق مربا خوری سر صاف یکی ظهر و یکی شب بعد از غذا میل شود ) میتوان پودر کاسنی را روی غذا پاشید و یا با ماست یا دوغ و یا آب مصرف نمود . یا ۲۴ گرم برگ کاسنی تازه ( ۷ برگ ) البته خشک شده آن ( پودر کاسنی ) اثری قوی تر و طبیعتی گرم تر از تازه آن دارد . قابل ذکر است که مقدار ۴ کپسول در روز برابر ۷۲۰ گرم کاسنی تازه در ماه میباشد که مقدار زیادی نمیباشد . 

چنانچه سردی کاسنی اذیتی برساند و یا زانو درد شوید بجای شب صبح مصرف شود و از سردی های دیگر مانند ماست ترش و میوه جات ترش و خیار سبز و هلو و ماهی پرهیز نمود ، در پخت ماهی باید از زنجبیل استفاده کرد تا سردی ماهی کمتر شود ، اگر باز هم نه ساخت تعداد کپسول را در روز کاهش دهید ، در هر حال مصرف کمتر بهتر است از مصرف نکردن است اگر چه روزی یک عدد باشد . 

تذکر : مصرف بیش از حد در دوران بارداری باعث انقباض عضلات رحمی و زایمان زودرس میگردد . و در دوران شیر دهی از مصرف آن خودداری شود .

کاسنی دارای طبیعی معتدل است اما در اشخاصیکه کمبود کلسیم شدید دارند و قرص کلسیم مصرف میکنند باعث دندان درد و زانو درد میشود که از این مطلب تعبیر آورده میشود که کاسنی سرد است . 

زیاد روی در مصرف کاسنی باعث آسیب رساندن به دندانها و عروق شبکیه چشم میگردد . همچنین اشخاصیکه دارای آلرژی هستند به کاسنی هم امکان بروز آلرژی وجود دارد .  بعد از مصرف چهار ماه کاسنی بمدت یکماه از مصرف آن خودداری شود و سپس ادامه دهید . از تداخل با قرصهای چربی خون پرهیز شود 

گرد آورنده        منصور خاندانی


بیست و دوم مرداد ماه ١۴٠٠

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد